Textilier.

Textilier. Under denna sida så ligger det ett urval av Svegs hembygdsförenings kulturhistoriska samlingar.
Klicka på den kategori nedan för att komma till dom olika samlingarna.
Därav på gammelgården finns det unika föremål i samlingarna om hur man levde förr. Samlingarna innehåller föremål från 1600-talet och framåt i tiden. Det finns så unika föremål att dom är förvarad på museum i Stockholm på grund av sitt kulturhistoriska värde.

Textilier.

Shbf: 907
Löpare i linne.

Utförd i näversöm och frans i fyrflätning.

Förvaringsplats: JLM

Sbhf: 111

Bonad av Svegs gamla kyrka.

Utförd i finnväv 1914.

Förvaringsplats: JLM

Sbhf:
Därför ska detta ska fyllas på.

Sbhf:
Därför ska detta ska fyllas på..

Sbhf:
Därför ska detta ska fyllas på.

Förvaringsplats:

Textilier. Här ligger det ett urval av Svegs hembygdsförenings kulturhistoriska samlingar.
Det finns mycket mer att se än urvalet här på webbsidan, därför så beställer man en egen dag för att ha en egen genomgång fen hel dag med att titta på föremålen i egen takt, här kan man Kontakta någon i styrelsen för bestämmande av dag och tid för upplåsning av byggnaderna.
Därav det ligger kontaktinformation under om oss och styrelsen så man kan boka för detta ändamål.
Välkommen.

Svegs Hembygdsförening Föremål