Julmarknaden

Julmarknaden den 10 december blev lyckad för föreningen.
Det var mycket knallar och besökare. Där fanns det mesta att köpa inför julen.
Vid en räkning så var det över 30 knallar som sålde sina varor. Allt från ägg till korvar och prydnadssaker.

Tyckte mig även skymta några hästar som barnen fick prova rida på. Tomten var på plats och delade ut godis till dom små. Mycket folk minglade och åt kolbulle och flötgröt. julstämningen höjdes ytterligare med hemgjorda skinkmackor i kaffestugan. Föreningen skänkte även en tanke till dom gamla som ej kunde komma på besök personligen. Där bjöd man ett par vårdavdelningar på flötgröt som personalen serverade. Det uppskattade man väldigt mycket.

Bagarstuga vinter Julmarknaden
I bagarstugan började man i ottan med tunnbrödet.

Tunnbrödet hade en strykande åtgång under hela dagen på marknaden. Föreningen räknar med ungefär 6-700 besökare under dagen som minglade runt och åt sig mätta i föreningens serveringar.

Svegs hembygdsförening tackar alla knallar och besökare på julmarknaden och hoppas att alla kommer tillbaka nästa år för en ny julmarknad för trevlig samvaro på Svegs gammelgård.
För det är ni som besöker oss som utgör att det blir trevliga evenemang. Alla var så upptagen så ingen hade tid att knäppa några foton från evenemanget.

Därför påminner vi att betala eran medlemsavgift för att vara medlem under 2023,
Så vi kan ha alla trevliga evenemang även i framtiden.
Välkommen.