Bli medlem.

Svegs Hembygdsförening
  • Bli medlem

Stöd

Bli medlem i Svegs Hembygdsförening och stöd föreningen.
    Det finns inget krav att man måste hjälpa till för att man är medlem (passiv medlem).
    Medlemskapet gäller mellan 1’a januari till 31’a december årsvis.

Medlemskap kostar 250:- per år.
    Vid Swish märk med ditt namn och din mailadress.
    Det går utmärkt att scanna Qr koden på bilden från appen i telefon.
    Swish nr 123 327 88 92

medlemsinbetalning bli medlem

Citerar från boken Svegs Hembygdsförening 100 år

”-Men de flesta i den uppväxande generationen är intresserade av ersättning i kontanta medel.Det vill verkligen till om man ska få uppleva den där genuina tillfredsställelsen man kände av några decennier bakåt i tiden. Då var det en heder att få ställa upp föreningens namn. En del har idag tyvärr, som jag ser det, kommit in i andan att man ska ha betalt i pengar för att utföra ett arbete i föreningssammanhang. Önskar att de istället får uppleva lyckan som infinner sig när man tillsammans med andra har gjort något gott som glädjer andra – utan att behöva blanda in pengar i fråga om ersättning för utfört arbete.
    Hans Ersa.”

Bli medlem.

Stöd Svegs Hembygdsförening som medlem. Detta är särskilt viktigt för er som utvandrat från Sveg till andra bygder inom Sverige. Ja kanske även runt hela jordklotet.
    Minnesplatsen uppkom på grund av Amerika utvandringen då ättlingar ville visa var deras rötter kom ifrån.

Betala medlemsavgiften enligt ovan. Fyll i registreringsformuläret nedan så är allt klart.